Call centar: 011/ 267 27 17; 069/ 267 27 17; 065/267-27-17

Kurs: 120,00 din

Call centar: 011/ 267 27 17; 069/ 267 27 17

Kurs: 120,00 din

Blog strana - Šta su VoIP sistemi?

voip sistemi

VoIP sistemi - mrežna telefonija

 

Podaci svedoče da se trend ne menja - danas, kao i pre desetak godina, 90% populacije internet koristi u službi komunikacije. S tim u vezi, cilj je pronaći najpraktičniji način da se internet konekcija za tu potrebu maksimalno iskoristi. U početku smo se oslanjali na elektronsku poštu, a nešto kasnije na IRC (Internet Relay Chat), odnosno popularne čet servise. Devedesetih godina prošlog veka vodeće kompanije za proizvodnju elektronskih komponenti, shvataju da je budućnost komunikacije preko interneta u postizanju što višeg nivoa kompresije glasovne poruke. Kao odgovor na njihove poduhvate, danas imamo VoIP sisteme, koji nude pouzdane, bezbedne, brze i fleksibilne kanale komunikacije.

 

Složićemo se da je dobra komunikacija ključ uspešnog poslovanja. Informacija vredi samo dok je “sveža”. Ukoliko kanali komunikacije zakažu ili nisu dobro razrađeni, poruka kasni ili ne stiže do krajnjeg primaoca, što može nepovoljno uticati na produktivnost. Za uspešno poslovanje bitna je i pouzdanost i bezbednost telekomunikacionog sistema. Zahvaljujući razvoju savremenih komunikacionih i IT sistema, danas je bezbednost prenetih informacija na veoma visokom nivou. S tim u vezi, brojne kompanije se opredeljuju za internet telefoniju ili VoIP kao osnovni komunikacioni kanal.

 

Internet telefonija ili VoIP (Voice over Internet Protocol), odnosno prenos glasa internetom, predstavlja komunikacionu tehnologiju koja omogućava prenos govorne ili vizuelne komunikacije preko računarske mreže ili interneta. Poruka se prenosi preko interneta umesto preko analogne telefonske mreže. Internet telefonija se oslanja na komunikacione servise, kao što su faksimil, glas ili glasovno-tekstualne aplikacije. Princip rada tehnologije zasnovan je na transformaciji i kompresiji audio informacija u IP pakete putem DSP procesora. Transformisana informacija se dalje prenosi preko interneta ili privatne mreže, da bi se na kraju ponovo dekodirala u audio signal. VoIP sistem koristi posebne protokole za kontrolu sesije i uspostavljanje i prekid poziva, a tipičan primer takvog protokola je SIP. 

 

Čak i ako ranije nisu čuli za VoIP sisteme, mnogima je jasnije o čemu se radi kada se spomenu platforme kao što su Skype, Viber ili WhatsApp, koje godinama unazad koriste pomenutu tehnologiju. 

 

Dakle, VoIP danas koristimo umesto klasične analogne telefonske linije, jer nam pruža brojne prednosti: smanjenje troškova, unapređenje korisničkog servisa i fleksibilnost sistema. Sve navedene prednosti ujedno predstavljaju i ciljeve svake kompanije, te je ulaganje u VoIP sisteme uvek mudar poslovni potez.

 

Budući da se komunikacija vrši preko internet konekcije ili privatne mreže, izbegavaju se troškovi međugradskih i međunarodnih poziva. Kada kompanija broji više poslovnih jedinica ili sektora koji se ne nalaze na istoj lokaciji, povezivanje u jedinstven sistem koji garantuje besplatne pozive unutar mreže, predstavlja prioritet. Slična je situacija sa kompanijama koje se bave transportom ljudi ili robe i onima čije poslovanje sa sobom povlači rad na terenu. Jeftina, bezbedna i blagovremena komunikacija postaje imperativ.

 

VoIP sistem se prilagođava potrebama kompanije, te možemo istaći i fleksibilnost sistema. Naime, moguće je napraviti kompletan multimedijalni komunikacioni centar, koji će zaposlenima omogućiti brojne opcije: korišćenje baze podataka za pozive, identifikacija poziva, integracija kalendara, contact screen pop up, konferencijski pozivi, prosleđivanje govornih poruka… Dodatna prednost VoIP sistema je skalabilnost, odnosno mogućnost proširenja i nadogradnje, što je ujedno i jedna od najvećih mana klasične telefonije.

 

Olakšana je i komunikacija s klijentima. Korisnički servis je unapređen jer su prosleđene informacije i beleške načinjene tokom prethodnih poziva dostupne i kasnije, što nam omogućava da ostanemo u toku i da se po potrebi podsetimo. Na ovaj način se nećemo naći u poziciji da klijentu iznova postavljamo ista pitanja ili da trošimo vreme na rezimiranje zaključaka koje smo napravili tokom prethodnog razgovora. Štedimo i svoje i klijentovo vreme, a vreme je najdragoceniji resurs savremenog poslovanja.

 

Sofisticirana tehnika kojom danas raspolažemo, uključujući tu računare, IP telefone i pametne telefone, podržava SIP protokol, čime se omogućava uspostavljanje VoIP sistema. Dakle, internet telefonija nije stvar budućnosti, nego je reč o sistemu koji je danas dostupan i koji vaša konkurencija verovatno već koristi. 

 

Ukoliko imate dodatna pitanja u vezi VoIP sistema, želite da se informišete o IP telefonima i drugim proizvodima iz našeg asortimana, slobodno nas kontaktirajte. Vreme je da i vi zakoračite u svet jeftine, pouzdane i bezbedne komunikacije.

 

Koristimo kolačiće kako bi Vam pružili najbolje moguće iskustvo na našem sajtu.

Klikom na dugme Prihvatam prihvatate korišćenje kolačića.